یزدفردا: معاون اتاق اصناف ایران گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که اتاق اصناف ایران با وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده است، بازرسی بر عملکرد نانوایی‌ها برعهده بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسی از کارخانه‌های آرد برعهده بازرسان جهاد کشاورزی خواهد بود.

به گزارش یزدفردا: بهنام نیک‌منش در نشست کارگروه آرد و نان اظهار کرد: جلسه فوق به موجب تبادل نظر در راستای ایجاد وحدت رویه برای انجام بازرسی دستگاه‌های مسئول در امر نظارت و بازرسی بر واحدهای نانوایی در کشور برگزار شده است. طی تفاهم‌نامه‌ای که اتاق اصناف ایران با با وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده است، بازرسی بر عملکرد نانوایی‌ها برعهده بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسی از کارخانه‌های آرد برعهده بازرسان جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی افزود: مدیریت‌های معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، اقدام به تدوین پیش‌نویس دستورالعمل بازرسی و نظارت بر عملکرد نانوایی‌های سراسر کشور کرده‌اند که از کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران انتظار می‌رود جهت بررسی این پیش‌نویس و اصلاحات احتمالی آن همکاری لازم را داشته و به عنوان بازوی مشورتی اتاق، این امر تخصصی را دنبال کنند.

نیک‌منش همچنین بر لزوم تقسیم کار بین اعضای کارگروه آرد و نان در بررسی هزینه‌های جاری نانوایان و آنلایز قیمت تاکید کرد و خواستار تهیه مستندات جهت ارائه و مکاتبه با نهادهای ذی‌ربط شد.

محمدجواد کرمی، رئیس کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران، نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از تشکیل کارگروه آرد و نان، اصلاح ساختار آرد و نان کشور، پیگیری مشکلات نانوایان و ارائه راهکارها است. ضمن اینکه اموری که در این کارگروه پیگیری می‌شود، در سطح کلان است و دخالتی در کار اتحادیه‌ها انجام نخواهد شد.

وی افزود: پیگیری موضوعات پیرامون سامانه نانیو یکی از این موارد است که باید بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و دیگر قوانین مربوطه و با کمک نهادهای ذی‌ربط رفع شود. در خصوص اصلاح نرخ نان نیز باید ابتدا آنلایز قیمت نان انجام شود. ضمن اینکه از ظرفیت نمایندگان مجلس در رفع مشکلات نانوایان استفاده خواهد شد. لازم است این جلسات به طور هفتگی برگزار شده و موضوعات به صورت مستمر پیگیری شوند.

در این نشست ۴۵ مورد از اشکالات سامانه نانینو، افزایش قیمت پلکانی نان تا رسیدن به قیمت مناسب، پیش‌نویس دستورالعمل بازرسی و نظارت بر عملکرد نانوایی‌های سراسر کشور و ضرورت تقسیم کار بین اعضای کارگروه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا